Al vaker afgevraagd wat uitleganimaties nou precies zijn en wat deze kunnen betekenen voor jou? Het kan een ideale manier zijn om jouw diensten, producten of intenties duidelijk te maken zonder zelf de uitleg te hoeven geven. Hieronder leggen wij je alles uit over uitleganimaties en doelen die hiermee kunnen worden behaald.
Wat zijn deze animaties nou precies?
In een uitleganimatie kunnen zaken als ideeën, zakelijke diensten en goederen makkelijk worden uitgelegd, vaak in minder dan één minuut. Er wordt zo goed gebruik gemaakt van de werkwijze van het brein, aangezien deze audiovisueel is ingesteld en zo dus sneller ideeën en kennis op kan pakken. Vandaar dat er dus veel bedrijven zijn die een uitleganimaties laten maken om gemakkelijker klanten te overtuigen, acquireren en te assisteren in hun diensten. Er worden zo verscheidene doelen bereikt, die hieronder zijn uitgelegd.
Voorbeeld doelen van uitleganimatie
In het algemeen zijn er drie hoofddoelen te erkennen vanuit uitleganimaties. Deze zijn hieronder kort uitgelegd:
- Merkwaarde en naambekendheidsvergroting
Middels uitleganimatievideo’s is het makkelijker om reclame-uitingen te delen. Denk bijvoorbeeld aan het plaatsen van zo’n animatie op YouTube of andere populaire media. Video’s zijn leuker om te bekijken dan een simpele tekst, zijn aantrekkelijk gemaakt en kunnen worden ingezet als online commercial.
- Conversie verbeteringen
Mensen zien steeds meer reclames en zijn steeds sneller afgeleid door de hoeveelheid content die wordt aangeboden. Je klanten of potentiele leads vervelen is dus een absolute no-go. Een animatie is een interessante manier om een boodschap te brengen en houdt de aandacht van klanten er beter bij!
- Verbeteren van klantbegrip
Middels een video-animatie kan je jouw diensten en producten perfect pitchen op elk moment van de dag. Hierin zit het verschil tussen klanten die jou wel begrijpen en niet begrijpen! Klanten zien dat er moeite is in gestoken en voelen zich meer gewaardeerd.